دسته: دانشنامه

  • ۱۲ ویژگی و مزایا لوله پنج لایه

    لوله‌های پنج لایه یکی از جدیدترین انواع لوله‌ها و یکی از بهترین گزینه‌ها در پروژه‌های صنعتی، تحقیقاتی و ساختمانی هستند. لوله‌های پنج لایه معمولا با علائم و حروفی به شکل PEX-AL-PEX شناخته می‌شوند که ساختار لایه به لایه آن‌ها را نشان می‌دهد. این لوله‌ها دارای دو لایه پلیمر از نوع پلی‌اتیلن در داخل و بیرون،…

  • شیرآلات چدنی چیست

    شیرآلات چدنی چیست

    شیر چدنی از جمله شیر های بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف است. از این شیر ها علاوه بر صنعت تاسیسات آب رسانی و فاضلاب و سیستم های انتقال آب، در صنایع پالایشگاهی، نفت و گاز نیز استفاده می شود. به طور کلی از شیرآلات چدنی برای کنترل و یا قطع و وصل جریان استفاده…

  • نحوه تولید لوله گالوانیزه

    مطابق با استانداردهای مجاز منتقل می کنند تا این لوله ها بتوانند پوشش فلز روی را بهتر جذب کرده و عمل گالوانیزه شدن بهتر انجام گیرد.

  • لوله گالوانیزه چیست؟

    لوله گالوانیزه چیست؟

    وله‌های گالوانیزه از نوع لوله‌های درزدار هستند. به طور معمول، طول لوله‌ی گالوانیزه حدود 6 متر است و قطر لوله بین 1 تا 8 اینچ متغیر است. لوله‌ی گالوانیزه از جنس آهن سفید نورد یا فولاد نرم است. 

  • لوله مانیسمان چیست؟

    لوله مانیسمان چیست؟

    به دانشنامه پایپ آپ خوش آمدید، لوله مانیسمان یکی از انواع لوله فلزی یا لوله فولادی می‌باشد. لوله مانیسمان یا همان لوله بدون درز فولادی با توجه به ضخامت به صورت لوله بدون درز سبک ، لوله مانیسمان رده 20، 40 ،80 و 160 تقسیم بندی می شود.

  • لوله فلزی یا لوله فولادی چیست؟

    لوله فولادی در بسیاری از صنایع مختلف و پروژه‌ های بزرگ از این لوله بر اساس آلیاژهای مختلف برای انتقال سیالات استفاده می ‌شود. لوله فلزی از نوع لوله های مستحکم، صلب و با ضریب انبساط حرارتی پایین است.