نحوه تولید لوله گالوانیزه

نحوه تولید لوله گالوانیزه

برای اینکه با لوله گالوانیزه آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم پست قبلی ما با عنوان لوله گالوانیزه چیست را بخوانید.

نحوه تولید لوله گالوانیزه

روش معمول برای تولید لوله گالوانیزه روش غوطه ور سازی گرم این لوله ها می باشد. در این روش ابتدا لوله ها را به واحد آماده سازی مطابق با استانداردهای مجاز منتقل می کنند تا این لوله ها بتوانند پوشش فلز روی را بهتر جذب کرده و عمل گالوانیزه شدن بهتر انجام گیرد. در مرحله اول لوله ها چربی گیری شده و پس از آن زنگ آهن آز سطح لوله ها زدوده می شود.

پس از آن نیز به محلول فلاکس وارد گردیده و آغشته می شوند. محلول فلاکس سبب می گردد که مواد روی سطح فولاد بهتر نفوذ کنند. لوله ها پس از آغشته شدن به ماده فلاکس، وارد دستگاه گالوانیزه شده و در کوره های مخصوص دمای لوله ها به 120 درجه سانتی گراد خواهد رسید. پس از آن که سطح لوله ها در کوره خشک می گردد، لوله ها وارد حمام فلز روی شده و به مدت زمان 1 دقیقه در دمای 450 درجه سانتی گراد قرار خواهد گرفت. پس از آن لوله های آغشته به فلز روی را سریعا از حمام روی خارج می کنند.

پس از خارج ساختن آن ها، فلز اضافه روی سطح خارجی و داخلی لوله ها به سرعت توسط بخار و دمش هوا پاک می گردد و به جهت جلوگیری از تشکیل شدن آلیاژی از فلزهای آهن و روی، این لوله ها سریعا به داخل آب سرد فرو برده می شوند. بخش پایانی این محصول دنده می شود و برای حفاظت از دنده ها و شناسایی آن ها درپوش پلاستیکی برروی آن ها نصب می گردد.

لوله گالوانیزه گرم

در روش گالوانیزه گرم لوله ی گالوانیزه در وان مذاب روی غوطه ور شده و پس از آن حرارت داده می شود.

لوله گالوانیزه سرد

در روش گالوانیزه سرد نمک های روی در داخل یک محلوله آبی الکترولیز گردیده و پس از آن این محصول تولید می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *