شیرآلات چدنی چیست

شیرآلات چدنی

شیر چدنی از جمله شیر های بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف است. از این شیر ها علاوه بر صنعت تاسیسات آب رسانی و فاضلاب و سیستم های انتقال آب، در صنایع پالایشگاهی، نفت و گاز نیز استفاده می شود. شیرآلات چدنی از انواع مختلف چدن خاکستری تحت عنوان GG25/GGG 40 تولید شده، در طراحی آنها حداکثر فشار ممکن ۱۶ اتمسفر لحاظ شده است.

به طور کلی از شیرآلات چدنی برای کنترل و یا قطع و وصل جریان استفاده می شود. قیمت شیرآلات چدنی به مراتب ارزان تر و برای پروژه‌ های صنعتی مقرون به صرفه‌ تر از شیرآلات آهنی است، چون آهن  به علت ترکیب شیمیایی پیچیده‌ تر، گرانتر از چدن است. ما در پایپ آپ با در نظر گرفتن کیفیت و خدمات پس از فروش برند های برتر شیرآلات چدنی را برای عرضه موجود کرده ایم.

لیست قیمت شیرآلات چدنی فاراب
لیست قیمت شیرآلات چدنی وگ ایران بی همتا
لیست قیمت شیرآلات چدنی میراب

برند های شیرآلات چدنی

اگر نیاز به برندهای دیگر شیرآلات چدنی دارید کافیست با دفتر فروش پایپ آپ جهت مشاوره و استعلام تماس حاصل فرمایید. تماس با دفتر فروش پایپ آپ

همچنین لیست خرید خود را می‌توانید از طریق صفحه ارسال لیست خرید برای ما ارسال فرمایید و کارشناسان ما پس از بررسی با شما تماس خواهند گرفت.

انواع شیرآلات چدنی

تولید شیرآلات چدنی در ۵ مرحله اصلی ریخته ‌گری، ماشین ‌کاری، رنگ کاری، آبکاری و مونتاژ انجام می شود، قیمت شیرآلات چدنی بالا نیست. شیر‌های چدنی دروازه ای و پروانه ای در محل هایی که احتیاج به قطع و وصل جریان در خطوط انتقال سیال داشته باشیم استفاده می شوندیعنی کاربرد اصلی آن ها در باز و بسته نمودن مسیرهای لوله کشی است.

شیر چدنی یک طرفه برای جلوگیری از برگشت سیال در خطوط لوله استفاده می شود و تنها اجازه عبور سیال در یک جهت را می دهد.

به منظور محافظت و کنترل بیشینه فشار در خطوط لوله کشی و همچنین تجهیزات و وسایل موجود در مسیر لوله کشی، مانند مخازن، بویلر‌ها و …، از شیر فشار شکن استفاده می شود تا بتوان در فشار های کارکردی بالا از ایمنی تجهیزات اطمینان حاصل کنیم.

مزایا استفاده

  • شیر چدنی ، به علت دارا بودن ساختاری از آلیاژ های چدن که دارای ۹۵% آهن،کربن و سیلیسیم است، در برابر پوسیدگی و خوردگی، مقاوم است.
  • این شیرها در برابر ضربه، اکسیده شدن و شرایط سخت مکانیکی نیز مقاوم هستند که این امر باعث کاربرد بالای آن ها در تاسیسات انتقال آب و بخار آن شده است.
  • شیر های چدنی از لحاظ قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشند.
  • از آن جایی که اتصالات شیرآلات چدنی توسط فلنج انجام می شود، نصب و بهره برداری از آن‌ ها ساده است.

شما می توانید محصولات شیرآالات چدنی را از فروشگاه پایپ آپ به قیمت مناسب خریداری کنید و هر جای ایران که باشید برای شما ارسال خواهد شد. خرید شیرآلات چدنی از پایپ آپ

شیر فلکه کشویی

شیر فلکه کشویی برای قطع و وصل کردن کامل جریان آب در موتورخانه کاربرد دارد. این شیر خود شامل دو نوع شیر فلکه کشویی زبانه فلزی و شیر فلکه کشویی زبانه لاستیکی است.

به دلیل کم بودن میزان افت فشار در طول این نوع شیرها، از آن بر سر راه لوله های طولانی استفاده می شود.

شیر صافی چدنی

یکی دیگر از انواع شیرآلات چدنی است که به شکل y بوده و کار اصلی آن جلوگیری از ورود اشیا و اجسام خارجی به داخل خطوط لوله است و در صورت جدا نشدن از آب  می تواند به سیستم تاسیسات و موتورخانه آسیب برساند.

شیر یک طرفه یا شیر خودکار

یکی از انواع شیرآلات چدنی بوده و عملکرد  آن به صورت خودکار بوده و اپراتوری آن را کنترل نمی کند. شیر یک طرفه یا شیر خودکار دو دهانه دارد که یکی برای ورود سیال و دیگری برای خروج آن و فقط در یک مسیر به کار برده می شود.

این نوع از انواع شیرآلات چدنی برای جلوگیری از بازگشت جریان سیال در تاسیسات موتورخانه کاربرد دارد و خود شامل چند نوع است.

از انواع شير يك طرفه می توان شیر یک طرفه نوسانی، شير يك طرفه نوسانی از نوع ويفری صفحه ای، شير يك طرفه ديسكی، شير يك طرفه با ديسك دوتكه، شير يك طرفه با ديسك وارونه، شير يك طرفه ديافراگمی، شير يك طرفه بالا رفتنی و شير يك طرفه قطع كننده ای را نام برد.

همچنین لیست قیمت به روز شیرآلات چدنی را از این صفحه با برندهای مختلف ببینید. قیمت شیرآلات چدنی

شیر پروانه ‌ای

از انواع شیرآلات چدنی است و طراحی بسیار ساده و خاصی دارد، از يك بدنه معمولی و يك صفحه مدور تشكيل شده  که اين صفحه حول ميله‌ ای در حدود °90 می چرخد و با یک اهرم به قسمت حركت دهنده شير وصل است.

این شیر خود شامل انواع مختلفی با نام های شیر پروانه ای ویفری، شیر پروانه ای فلنج دار، شیر پروانه ای چدنی، شیر پروانه ای استنلس استیل، شیر پروانه ای فولادی، شیر پروانه ای اهرمی و  شیر پروانه ای پنوماتیک است.

شیر آتش ­نشانی چدنی

شیر آتش ­نشانی از مهم ترین انواع شیرآلات چدنی به شمار می­ آید. این نوع از شیرآلات چدنی در آتش نشانی ها جایگاه مهمی دارند. از شیرهای آتش­ نشانی علاوه بر خاموش کردن آتش با فشار قوی، برای توزیع آب شهری و همچنین برای شستشوی معابر و آبیاری درختان استفاده می­ شود.

شیرهای آتش­ نشانی براساس طراحی و عملکردشان به دو نوع شیرهای ایستاده و شیرهای دفنی تقسیم می ­شوند. شیرهای دفنی چدنی آتش­ نشانی کاربرد بیشتری دارند و عمل تخلیه را بطور کامل انجام می­ دهند. همچنین با نصب شیرهای دفنی روی خط لوله برای برداشت آب از هرگونه یخ­ زدگی جلوگیری می­ کنند.

اگر نیاز به مشاوره خرید دارید با کارشناسان ما در دفتر فروش پایپ آپ مشتقانه منتظر صدای گرم شما هستند. تماس با دفتر فروش

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 18 میانگین: 4.7]

2 پاسخ به “شیرآلات چدنی چیست”

  1. علی تامیری نیم‌رخ
    علی تامیری

    سلام برای لیست قیمت به روز باید چکار کنم؟

    1. پایپ آپ نیم‌رخ

      سلام علی عزیز
      تمامی قیمت ها در وب سایت پایپ به روز می باشد. از این لینک می تونید قیمت ها رو ببینید: لیست قیمت شیر فلکه چدنی
      شیر فلکه یکطرفه (خودکار) چدنی و دیگر نوع های دیگر در این صفحه لیست قیمت شیرآلات چدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *