لوله گالوانیزه چیست؟

لوله گالوانیزه چیست

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله‌های گالوانیزه از نوع لوله‌های درزدار هستند. به طور معمول، طول لوله‌ی گالوانیزه حدود 6 متر است و قطر لوله بین 1 تا 8 اینچ متغیر است. لوله‌ی گالوانیزه از جنس آهن سفید نورد یا فولاد نرم است. 

ضریب هیزم ویلیام این محصول نیز بر حسب اینچ محاسبه می گردد. هم چنین لوله گالوانیزه توسط دنده پیچ ها به هم دیگر متصل گردیده و به وسیله مواد مناسب آب بندی می شوند. به طور کلی دو نوع لوله گالوانیزه داریم که شامل لوله گالوانیزه آهنی و لوله گالوانیزه فولادی می باشد.

پایپ آپ تامین کننده لوله گالوانیزه با برندهای داخلی و خارجی

لوله گالوانیزه آهنی یا لوله با درز

عموما به رنگ خاکستری و تیره می باشد و از جنس آهن سفید نورد هستند. اکثرا به دو نوع متوسط و سبک تقسیم بندی می شوند.

لوله گالوانیزه فولادی

عموما برای تهویه استفاده می گردد و هم چنین در تخلیه فاضلاب ها نیز از این نوع لوله ی گالوانیزه استفاده می گردد. از جنس فولاد نرم می باشد و برای تهیه این لوله ها برای افزایش مقاومت به خوردگی و گالوانیزه کردن آن ها و مقاومت در برابر انواع اسیدها و زنگ زدگی آن ها را در یک وان حاوی فلز روی قرار داده تا ورق فولادی تبدیل به ورق گالوانیزه فولادی گردد.

ویژگی ها

فراوانی لوله گالوانیزه در صنعت بسیار زیاد می باشد. قیمت این محصول مناسب بوده و این لوله ها بسیار مقاوم و بادوام می باشند. به علت قابلیت بازیافت و استفاده مجدد از این لوله ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

موارد استفاده

معمولا از لوله گالوانیزه برای انتقال حرارت، گاز و آب استفاده می گردد. ایجاد زنگ آهن در لوله های فولادی سبب آلوده شدن اتصالات و مخلوط شدن با باکتری ها می گردد. هم چنین به علت حضور زیاد فلزات سنگین در آب، لوله های فولادی معمولا دچار خوردگی شده که این مورد سبب آسیب رساندن به بدن انسان می گردد. بنابراین استفاده از این محصول در صنایع آب بسیار مهم می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *