روش تعویض واشر شیر آب

ممکن است برای همه ما پیش بیاید که شیر آب خانه‌مان به هر دلیلی دچار مشکل شود و نیاز به تغییر پیدا کند. در چنین شرایطی بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از متخصصان این کار کمک بگیرند تا به خانه‌شان بیایند و شیر آب را تعمیر کنند. اما ما در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا کمک کنیم استقلال خود را پیدا کنید، روی پاهای خودتان بایستید و تعویض واشر شیر آب را خودتان بر عهده بگیرید.

آیا سیستم شیر آب شما، خرطومی و دوش دارد؟

بسیاری از شیر آب‌های مخلوط که هم در آشپزخانه و هم در حمام و سرویس بهداشتی دیده می‌شوند، دارای یک و یا دو خروجی هستند. پیش از هر چیز در آموزش تعویض مغزی شیر مخلوط باید بدانید که به‌طور کلی در فرآیند استفاده از این مدل‌ها، آب وارد شده و بعد از طریق قسمت فواره‌ای خارج می‌گردد. نکته مهمی که در رابطه با این نوع از شیر آب‌ها می‌توان گفت، این است که این مدل‌ها به هیچ عنوان واشر ندارند.

در مقابل اما، این مدل ها دارای دیسک‌های سرامیکی هستند که باید بگوییم قرارگیری آن‌ها کار بسیار سختی بوده و به متخصصین حرفه‌ای نیاز خواهد داشت. به همین دلیل هم تعویض واشر شیر آب در چنین شرایطی با تعویض کارتریج‌هایی از همان برند شیر آب، تکمیل خواهد شد.

لوازم موردنیاز در تعویض واشر شیر آب

قبل از آنکه برای تعویض واشر شیر آب، دست به کار شوید لازم است لوازم و وسایل موردنیاز آن را نیز تهیه کنید. برخی از این وسایل، شامل چنین مواردی می‌شوند:

  • دو عدد آچار قابل تنظیم
  • یک پیچ گوشتی
  • پارچه یا حوله برای تمیز کردن آب
  • یک بسته واشر

تعویض واشر شیر آب چگونه است؟

  • فلکه آب را پیدا کرده و آن را خاموش کنید

برای شروع فرآیند تعویض واشر شیر آب، لازم است دریچه و فلکه اصلی را که زیر سینک آب قرار دارد، ببندید. اگر تصمیم دارید واشر را در زمان تعویض روی شیر گرم عوض کنید، باید کمی صبر کنید تا حتی بخارهای ناشی از حرارت آب نیز به طور کامل خشک شوند.

  • پیچ شیر آب را درون شکاف قرار دهید

در زمان تعویض و تعمیر واشر شیر آب خود برای جلوگیری از آنکه واشرها از بین نروند یا موجب بروز هرگونه آسیبی به سایر اجزای شیر آب نشوند، بهتر است پیچ شیر را درون شکاف قرار داده و به خوبی جاگذاری نمایید. بعد از آن، صفحه بالایی شیر را باز کنید. اگر انجام این کار با دست برایتان سخت است، می‌توانید از آچار کمک بگیرید.

  • پوشش بدنه شیر را در آورید

برخی از مدل‌های شیر آب دارای پوشش بدنه هستند، به همین دلیل نیز در زمان تعویض واشر شیر آب باید آن‌ها را جدا کنید تا در نهایت بتوانید به قسمت بالایی شیر دسترسی پیدا کرده و آن را باز نمایید. با این کار است که به راحتی می‌توانید به واشر دسترسی داشته باشید. بهتر است در زمان برداشتن این لایه و پوشش، شیر آب را با آچار نگه دارید تا محکم بماند.

  • واشر را رها کنید

در این بخش واشری که در زیر قرار دارد، در جای خود فشار داده شده و با کمک مهره، در موقعیت خود محکم باقی خواهد ماند. به همین دلیل نیز می‌توانید آن را رها کنید تا سر جای خود بماند.

  • شیر آب را به جای خود برگردانید

حالا می‌توانید شیر آب را جمع کنید، پیچ را از سینک خارج کرده و همه چیز را به حالت ثابت و اولیه خود بازگردانید. منبع و فلکه آب را باز کنید تا بتوانید نتیجه فرآیند تعویض واشر شیر آب را بررسی و تست نمایید.

اگر بعد از تعویض واشر شیر آب، هنوز آب چکه کند، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر بعد از انجام تمام این فرآیندها، همچنان شاهد آن هستید که شیر آب چکه می‌کند، می‌توانید نتیجه بگیرید که در کنار هرز شدن شیر آب، بدنه و سری آن نیز کهنه شده‌اند و به همین دلیل نیز آب از آن قطره قطره می‌چکد. در چنین شرایطی می‌توانید تمامی بخش‌های لازم را از فروشگاه خریداری کنید و آن‌ها را به شکل نو و تازه به کار بگیرید. در غیر این صورت، فرآیند تعمیر و تعویض شیر آب برایتان سخت‌تر خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *