استفاده از جوهر نمک برای باز کردن لوله ممنوع!

چرا برخی افراد از جوهر نمک برای باز کردن لوله استفاده می‌کنند؟

زمانی که لوله فاضلاب دستشویی منزلتان می‌گیرد و آب به راحتی پایین نمی‌رود، برخی اوقات تمام تلاشتان را می‌کنید تا با کمترین امکانات و در سریع‌ترین زمان ممکن از شر این مشکل رها شوید. خیلی از افراد در چنین شرایطی از جوهر نمک برای باز کردن لوله استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند به جای هزینه کردن و کمک گرفتن از افرادی متخصص خودشان با استفاده از امکاناتی که در دسترس دارند، این کار را انجام دهند. به علاوه از طرفی نیز برخی افراد از ترکیب جوهر نمک و وایتکس برای جرم‌گیری لوله‌های فاضلاب و ذرات غذای به جا مانده در لوله ظرفشویی استفاده می‌کنند که این کار هم خطرناک‌تر است و با ایجاد گازهای سمی می‌تواند احتمال آسیب به لوله‌ها را نیز دو چندان افزایش ‌دهد.

 خطرات استفاده از جوهر نمک برای باز کردن لوله

  • بهتر است بدانید که فرقی ندارد جنس‌ لوله‌های به کار رفته در منزلتان فلزی باشد یا پلاستیکی، چون در هر صورت استفاده از جوهر نمک و مواد اسیدی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به لوله‌ها وارد کند.
  • هر چقدر که گرفتگی لوله‌ها بیشتر باشد، میزان آسیبی که از استفاده با جوهر نمک به لوله‌ها وارد می‌شد نیز بیشتر خواهد بود. زیرا جوهر نمکی که وارد لوله شده، به دلیل گرفتگی مدت زمان بیشتری داخل لوله می‌ماند و همین موضوع موجب می‌شود تا اسید موجود در جوهر نمک موجب سوراخ شدن و خوردگی لوله‌ها شود.
  • باید توجه داشته باشید که هیچ‌گاه زمانی که با یک بار استفاده از اسید موفق به باز کردن لوله‌ها نشدید، دوباره این کار را تکرار نکنید، چون می‌تواند میزان آسیب به لوله‌ها را چندین برابر افزایش دهد. در صورتی که لوله‌ها دچار خوردگی و آسیب جدی شوند، راهی جز تعویض لوله‌های فاضلاب نخواهید داشت که این کار نیز بسیار سخت، زمان‌بر و پر هزینه خواهد بود.
  • به علاوه باید بدانید که جوهر نمک با گازهای موجود در فاضلاب واکنش می‌دهد و گاز خطرناکی از خود متصاعد می‌کند که به شدت برای تنفس مضر و خطرناک است و می‌تواند آسیب جبران ناپذیری را برای افراد به وجود آورد.
  • به علاوه باید بدانید که جوهر نمک با گازهای موجود در فاضلاب واکنش می‌دهد و گاز خطرناکی از خود متصاعد می‌کند که به شدت برای تنفس مضر و خطرناک است و می‌تواند آسیب جبران ناپذیری را برای افراد به وجود آورد.
  • در صورت استفاده از مواد شیمیایی و یا حتی جوهر نمک برای باز کردن لوله همیشه درها و پنجره‌ها را باز بگذارید و هیچ وقت این کار را در محیط‌های بسته و بدون تهویه مناسب انجام ندهید زیرا می‌تواند تنگی نفس و خفگی ایجاد کند.

توصیه‌هایی درباره باز کردن لوله‌ها که باید بدانید

سعی کنید همیشه مراقب ورود تفاله‌ و ذرات باقی مانده از غذا و آشغال‌ها به داخل چاه فاضلاب باشید و پس از هر بار شستشو چند دقیقه آب داغ را باز بگذارید تا ذرات باقی مانده و چربی‌ها به خوبی از لوله‌ها عبور کنند. به جای اینکه از مواد شیمیایی و خطرناک برای باز کردن لوله‌ها استفاده کنید، می‌توانید در قسمت‌هایی که امکان آن وجود دارد، از تلمبه‌های پلاستیکی استفاده کنید و یا سعی کنید با استفاده از مواد طبیعی مثل نوشابه گازدار، سرکه سفید و جوش شیرین گرفتگی‌ها را باز کنید. زمانی که نتوانستید با روش‌های ساده لوله‌ها را باز کنید، بهتر است حتماً از فردی متخصص کمک بگیرید تا با استفاده از تجهیزات مناسب و بدون مواد شیمیایی اقدام به باز کردن لوله‌ها نماید.

اگر برای باز کردن لوله از مواد شیمیایی مثل جوهر نمک استفاده می‌کنید، باید بعد از ریختن آن درون لوله‌ها کمی صبر کنید و سپس برای چند دقیقه آب را باز کنید و اجازه دهید موادی که داخل لوله و دیواره‌های آن جمع شده است، از مسیر خارج شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *