چرا کولر گازی در زمستان گرم نمی‌کند

چرا کولر گازی گرم نمی‌کند؟

امروزه کولر گازی جز دسته سیتم‌های خنک کننده و گرمایشی بسیار محبوب در میان مردم شده است که استفاده کاربردی بسیار خوبی دارد. اما قطعا این سیستم پرطرفدار نیز مکن است با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شود. معمولا یکی از مشکلات رایج مربوط به سیستم گرمایش کولر گازی، عدم تولید باد گرم است که ممکن است ناشی از خرابی قطعات مختلف آن، کمبود گاز و یا تنظیمات و عدم سرویس اولیه باشد  که برای حل این دسته از مشکلات می‌توان علل مختلف را بررسی کرد تا با عیب یابی بتوان برای تعمیر آن اقدام کرد.

دلایل گرم نکردن کولر گازی

گرم نکردن کولر گازی می‌تواند ناشی از موارد مختلف باشد که سعی می‌کنیم در این مقاله به مهم‌ترین دلایل گرم نکردن کولر گازی بپردازیم:

کولر گازی اصلا باد گرم تولید نمی‌کند

قبل از هر چیز یک توصیه بسیار خوب برای شما داریم و آن این است که حتما قبل از استفاده از حالت سرمایش یا گرمایش کولر گازی حتما برای بار اول آن را سرویس کنید تا با خیالی آسوده بتوانید در حین تابستان و یا زمستان از وسیله خود استفاده کنید.

حال برای رفع مشکل تولید نکردن باد گرم،  وقتی کولر گازی را روشن می‌کنید ابتدا از روی ریموت آن گزینه Heat را انتخاب کنید و سپس دمای آن را بر روی ۲۵ درجه تنظیم کنید. معمولا بازه زمانی شروع به کار و تولید باد گرم در نخستین بار ۵ دقیقه طور می‌کشد زیرا پنل داخلی کولر گازی بایستی کاملا گرم شود.

حال اگر مدت زمان زیادی برای تولید باد گرم سپری شد این بدان معنا است که کولر گازی شما شارژ کافی ندارد و باید دستگاه را شارژ کنید.

پنل داخلی کولر گازی کار نمی‌کند

گاهی اوقات یکی از دلایل گرم نکردن کولر گازی می‌تواند از کار افتادن چنل داخلی آن باشد. در واقع وقتی پنل خارجی شروع به کار می‌کند اما پنل داخلی اسپیلت روشن نمی‌شود نشان دهنده آن است که ارتباط بین دو پنل قطع شده و در چنین مواردی در حالت گرمایش کولر گازی با کد خطای EroorCH05 رو به رو می‌شوید.

منشا این مشکل را می‌توان احتمالا از خرابی برد کنترل دانست که در چنین مواردی برای تعمیر و یا تعویض برد کنترل بایستی از تکنسین حرفه‌ای در زمینه تعمیر کولر گازی کمک گرفت.

مشکلات ناشی از ترموستات کولر گازی

همانطور که قبل‌تر هم پیشنهاد دادیم، بهتر است چه در فصل تابستان و چه زمستان قبل از استفاده از کولر گازی حتما آن را سرویس کنیم در غیر این صورت خرابی هر کدام از قطعات کولر گازی بر روی عملکرد آن تاثیر می‌گذارند. به طور مثال یکی از شایع‌ترین دلایل گرم نکردن کولر گازی مربوط به ترموستات است.

اگر ترموستات کولر گازی خراب باشد امکان گرم کردن فضا نیز گرفته می‌شود در نتیجه ترموستات آن را چک کنید و مظمئن شوید بر روی حالت خاموش یا سرمایش قرار نداشته باشد. البته یکی دیگر از دلایلی که موجب گرم نشدن فضا می‌شود، کثیف بودن فیلترها نیز است.

علاوه بر تمام مشکلات رایجع گرمایش کولر گازی، دلایل مختلف دیگری مانند خرابی دمنده و یا مشکلات مربوط به برد فرمان و شیر برقی موجب گرم نکردن کولر گازی می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *