مراقبت‌ها و تعیمرهای سالانه خانه (بخش اول)

  1. تعمیر سیستم تهویه

تعمیر و نگهداری سالانه سیستم تهویه، برای مهار هزینه قبض‌های برق لازم است. این کار شامل بازرسی سالانه و تنظیم آن توسط یک تکنسین می‌شود. به‌عنوان صاحب خانه، می‌توانید با تعویض فیلتر حداقل یک‌بار در سال، از سیستم تهویه خود نگهداری کنید. در عین حال، اگر سیستم تهویه شما دارای حسگر شعله و پیلوت ایستاده باشد، باید آن‌ها را هم تمیز کنید

  1. تعمیر تهویه مطبوع مرکزی

سیستم تهویه مطبوع مرکزی هم نیاز به رسیدگی و تعمیرات سالیانه دارد. همچنین باید قبل از شروع هر زمستان، بخش بیرونی آن را ببندید. برای انجام این کار، محفظه دستگاه را با یک تکه تخته سه‌لا بپوشانید. سپس یک تخته سنگ یا آجر روی آن قرار دهید. این راهکار به جلوگیری از رشد کپک کمک می‌کند. همچنین سیستم تهویه مطبوع شما را برای فصل آینده، در وضعیت مطلوبی نگه می‌دارد.

  1. تمیز کردن پنجره‌ها

پنجره‌های خود را یک یا دوبار در سال تمیز کنید. این کار کثیفی‌ها را از بین می‌برد و همچنین فرصت می‌دهد تا آن‌ها را به‌طور کامل بررسی کنید. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، بهتر است این کار توسط یک متخصص انجام گیرد.

  1. تعمیر درب پارکینگ

برای تعمیر خانه، لازم است لولاها و غلتک‌های فلزی درب پارکینگ را روغن‌کاری کنید. زمانی‌که درب پارکینگ باز و بسته می‌شود، وسایل فلزی (یعنی لولاها و غلتک‌ها) روی یکدیگر ساییده می‌شوند. فراموشی روغن‌کاری منظم این قطعات، صدایی آزاردهنده تولید می‌کند. برای اینکه درب پارکینگ خود را سالم نگه دارید، لولاها و غلتک‌ها را سالی یک‌بار روغن‌کاری کنید. شما می‌توانید با بهره‌گیری از گریس این کار را انجام دهید. به این ترتیب عمر این لولاها و غلتک‌ها افزایش خواهد یافت.

  1. تمیز کردن گلخانه

اگر در خانه گلخانه دارید، حتما در چک‌لیست سالیانه تعمیر خانه، تمیز کردن آن را هم لحاظ کنید. این کار شامل تخلیه کامل گلخانه می‌شود و به شما امکان می‌دهد ساختار آن را به درستی بررسی کنید. همچنین این زمان، یک فرصت عالی برای بررسی تجهیزات گلخانه است. شما در حین تمیز کردن این مکان، باید به‌طور ویژه‌ای به دو مورد توجه کنید: سیستم‌های آبیاری و سیستم‌های تهویه گلخانه. با نظافت گلخانه، از شر هر آفتی که ممکن است در داخل آن پنهان شده باشد، خلاص می‌شوید. در نتیجه به نوعی سلامت گیاهان گلخانه هم تامین خواهد شد.

  1. تیز کردن تیغه ماشین چمن‌زنی

طبیعی است که تیغه ماشین چمن‌زنی به مرور زمان کند شود. تیغه‌های کند ماشین چمن‌زنی، چمن‌ها را به‌طور ناهموار کوتاه می‌کنند. بنابراین لازم است تیغه‌ها حداقل یک‌بار در سال تیز شوند. برای تیز کردن تیغه‌ها، از یک سوهان فلزی بهره بگیرید. برای انجام حرفه‌ای این کار، آن‌ها را به افراد متخصص بسپارید. سایر تعمیرات سالانه دستگاه چمن‌زنی شامل بازرسی شمع، تمیز کردن فیلتر هوا و تعویض روغن آن می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *