به عصر دیجیتال خوش آمدید: هوشمندسازی خانه

ساختمان‌های هوشمند چه ویژگی‌هایی دارند؟

یک ساختمان چه امکاناتی را باید ارایه کند تا هوشمند شناخته شود؟ ساختمان هوشمند باید بتواند کنترل امکانات محیطی، امنیت و میزان سلامت بخش‌های مختلف خود را برای شما تامین کند. مجموع این موارد می‌تواند در زمان، هزینه و همچنین سلامت محیط زیست کمک شایانی کند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

با هوشمندسازی منزل به چه امکاناتی دسترسی خواهیم داشت؟

هوشمندسازی منزل می‌تواند به افزایش عمر ساختمان و کاهش هزینه‌های تعمیراتی کمک کند. با هوشمندسازی منزل می‌توان عمر قطعات مصرفی ساختمان را به صورت مراتب افزایش داد و قبل از ایجاد خرابی آنها را تعویض کرد. در کنار این موارد در یک خانه هوشمندسازی شده می‌توانید کنترل نور، دما، رطوبت، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، نورپردازی، آبیاری و دیگر امکانات منزل را در دستان خود داشته باشید.
امنیت یکی دیگر از موارد مهم در هوشمندسازی منزل است که می‌توان از فاصله‌های زیاد تمام منزل را زیرنظر داشت. در صورت به‌وجود آمدن مشکلاتی از قبیل آتش‌سوزی، هوشمندسازی منزل می‌تواند به یاری شما آمده و با استفاده از سیستم اطفا حریق هوشمند، خسارت را به حداقل برساند.

ویژگی‌های هوشمندترین خانه‌های دنیا چیست؟

ساختمان‌های هوشمند در دنیا از امکاناتی نظیر استفاده از انرژی خورشیدی برای روشنایی و تامین گرمای ساختمان بهره گرفته‌اند. سینمای خانگی هوشمند، شومینه برقی، بلندگوهای کارگذاشته شده در تمام منزل از امکانات دیگر آنها هستند. همچنین کنترل نور و دما از راه دور و همین‌طور دریافت تصاویر منزل در هر نقطه از ویژگی‌های دیگر منازل هوشمندسازی شده هستند.

چرا باید خانه‌مان را هوشمند کنیم؟

  • کارایی: تنها با فشار دادن یک دکمه قادر خواهید بود روشنایی و دمای منزل‌تان را کنترل کنید. با هوشمندسازی منزل می‌توانید میزان زیادی از برق را صرفه‌جویی کنید.
  • کنترل همه‌جانبه: شما می‌توانید بدون نیاز به حضور در همه جای منزل تمام فاکتورهای لازم را کنترل کنید. تصور کنید در حالی که روی مبل نشسته‌اید هرچیزی که مورد نیاز است را تغییر دهید.
  • آسایش: قطعا برای شما هم پیش آمده که بعد از ترک خانه نگران بسته شدن در باشید و یا به خاطر نیاورید در پارکینگ بسته شده است یا خیر؟ با هوشمندسازی منزل، توانایی کنترل ورود و خروج را خواهید داشت.
  • سفارشی‌سازی: با هوشمندسازی منزل می‌توانید لوازم الکتریکی و الکترونیکی را سفارشی بسازید. به این ترتیب تمامی اِلمان‌های موجود در خانه‌تان را طبق زمان‌بندی مورد نظرتان تغییر دهید.
  • امنیت: بحث امنیت امروزه به یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم شهرنشین تبدیل شده است. با هوشمندسازی منزل قادر خواهید بود امنیت منزل را به راحتی کنترل و به صورت مرتب چک کنید.
  • صرفه‌جویی در انرژی و قبوض پرداختی: استهلاک وسایل مصرفی ماننده شیرآلات، وسایل گرمایشی و سرمایشی، همین‌طور وسایل الکترونیکی می‌تواند منجر به افزایش مصرف انرژی و در نتیجه افزایش هزینه‌ها شود. با هوشمندسازی منزل و ساختمان‌های خود می‌توانید کاملا آنلاین از میزان سلامت آنها مطلع شوید.
  • امداد و نجات: بعد از سرقت، مهم‌ترین عاملی که می‌تواند امنیت شما راه به خطر بیاندازد آتش‌سوزی است. با هوشمندسازی منزل می‌توانید با خیالی آسوده استراحت کنید چون سیستم‌های هوشمند اطفا حریق به موقع وظیفه‌شان را انجام می‌دهد.

هوشمندسازی منزل چگونه می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند؟

مهمترین انرژی‌های مصرفی در ساختمان، انرژی برق و گاز هستند. گرمایش و سرمایش در فصول مختلف سال برقرار است. شما زمان‌های خاصی در منزل حضور ندارید و از طرفی نیاز نیست تمام این مدت وسایل حرارتی و برودتی فعالیت داشته باشند، هوشمندسازی می‌تواند با انجام یک فرایند هوشمند مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد. یا زمانی که پنجره‌ها باز می‌شوند برای جلوگیری از هدررفت انرژی می‌توان دما را کنترل کرد.
دیگر تاثیر هوشمندسازی منزل در مصرف انرژی بحث روشنایی است. استفاده از سنسورهای حرکتی و همین‌طور لامپ‌های با روشنایی موضعی در زمان‌های خاص مانند تلویزیون دیدن می‌تواند مصرف برق را کاهش دهد.

هوشمندسازی چگونه می‌تواند به مدیریت محل کار و افزایش بهره‌وری پرسنل کمک کند؟

هوشمندسازی تنها مختص منازل نیست، این امکانات می‌تواند به داشتن کسب و کاری پویا در دفاتر کار و محیط‌های اداری نیز کمک کند. علاوه بر این کنترل دما و روشنایی در زمان‌های عدم حضور در محیط اداری، هزینه‌ها را به اندازه شگفت‌آوری کاهش می‌دهد، می‌توانید در هر زمان و هرجایی که مایل باشید تمامی قسمت‌های محیط کارتان را تحت نظارت داشته باشید و به عبارتی در محل کار خود حضور همیشگی داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *