برای بازسازی چقدربودجه باید کنار گذاشت؟ (بخش اول)

گاهی اوقات نیاز هست تا حمام را بازسازی کنیم، یا اشکالی در لوله کشی ایجاد شده یا در کنار بازسازی خانه ما نیاز به بازسازی حمام خواهیم داشت. در هر صورت در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا با حداقل هزینه این باسازی را انجام دهید.

چه زمانی باید به فکر بازسازی حمام بود؟

گاهی افراد در موقعیت‌های مختلف مانند رسیدن سال نو تصمیم می‌گیرند دستی به سر و روی خانه قدیمی خود بکشند و آن را بازسازی کنند، اما قبل از هر چیز بهتر است از هزینه بازسازی خانه مطلع باشند. بازسازی خانه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، با این حال بهتر است بدانید که همیشه افراد تصمیم نمی‌گیرند کل خانه خود را بازسازی کنند. گاهی ممکن است فقط یک بخش خاص مثل سرویس بهداشتی یا حمام نیاز به بازسازی داشته باشد. اما چه دلایلی باعث می‌شوند که به بازسازی حمام روی بیاوریم؟

اشکال در لوله‌کشی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد را ترغیب می‌کند حمام خود را بازسازی کنند، مشکلات لوله‌کشی و فاضلاب خواهد بود. طبیعی است که لوله‌های آب با گذشت زمان و با استفاده مکرر، دچار فرسودگی و آسیب شود، چراکه هر وسیله‌ای عمر مفیدی دارد.

بنابراین زمانی‌که از عمر مفید لوله‌های حمام می‌گذرد، ممکن است شاهد ترک‌خوردگی و نشتی آنها باشیم. در این صورت باید در اولین فرصت، نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید.

دکوراسیون و طراحی قدیمی

حمام نیز مانند سایر بخش‌های خانه دارای دکوراسیون منحصر به فرد خود است. انواع طراحی‌ها معمولاً برای مدتی در بازار پرطرفدار هستند و بعد از آن ممکن است از مد بیفتند. هیچ کس دوست ندارد در محیطی زندگی کند که طبق سلیقه او و مد روز نیست. به این ترتیب علاوه بر هزینه بازسازی حمام، به سبک طراحی آن نیز دقت کنید.

فضای کوچک

گاهی حمام خانه آن‌قدر کوچک است که به سختی می‌توان در آن حرکت کرد. مهم‌ترین مسئله‌ای که هنگام طراحی حمام باید در نظر گرفت، کارایی آن است. به این ترتیب اگر حمام فضای کافی نداشته باشد، چطور قرار است کارایی خود را ثابت کند؟ ابعاد حمام باید به‌ اندازه‌ای باشد که افراد به‌راحتی بتوانند در آن حرکت کنند و کارهای موردنظر خود را انجام دهند.

خرابی یا فرسودگی تجهیزات حمام

آخرین عاملی که افراد را به فکر بازسازی سرویس بهداشتی و حمام می‌اندازد، خرابی و فرسودگی وسایل داخل آنهاست. حمام بدون وجود تجهیزات بهداشتی خود عملاً هیچ کارایی ندارد، به همین دلیل باید به سالم بودن آنها بسیار توجه کنید. تجهیزات و وسایل مختلفی در حمام وجود دارند که ممکن است بعد از مدتی دچار آسیب‌دیدگی شوند از جمله شیرآلات، دوش، سرامیک، کاشی‌ها و غیره. فرسودگی و خرابی هر یک از این لوازم علاوه بر اینکه کارایی حمام را از بین می‌برد، ممکن است دارای پیامدهای منفی برای سلامت انسان نیز باشد.

برای مثال اگر شیرآلات حمام دچار زنگ‌زدگی یا رسوب شدید شده باشد، آبی که هنگام شستشو از آنها خارج می‌شود، به مو و دندان‌ها آسیب وارد می‌کند. علاوه بر این زمانی‌که کاشی‌ها یا سرامیک‌های کف حمام دچار شکستگی می‌شوند، موقعیت بسیار خطرناکی به وجود می‌آورند،. زیرا نه‌تنها منجر به لغزیدن و زمین خوردن شما خواهند شد، بلکه ممکن است دچار بریدگی دست یا بدنتان هم بشود.

با توجه به نکات گفته شده متوجه شدید که چه زمانی باید به فکر بازسازی حمام باشید و علاوه بر قیمت بازسازی حمام که به اندازه خود اهمیت دارد، به چه موارد مهم دیگری توجه کنید.

کمترین مراحل برای بازسازی حمام

بعد از اطلاع از دلایل بازسازی حمام به سراغ بخش بعدی یعنی مراحل بازسازی می‌رویم. مراحلی که برای بازسازی انواع حمام‌ به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله ابعاد حمام، متریال به کار رفته در آن، نوع تجهیزات، میزان خرابی یا فرسودگی اجزای حمام و مقدار تغییری که در نظر دارید به وجود آورید. برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان، بهترین تغییرات را در حمام خانه خود مشاهده کنید، باید از کمترین مراحل لازم برای بازسازی حمام اطلاع داشته باشید. در ادامه مراحل ضروری بازسازی حمام را به شما خواهیم گفت.

برق و آب حمام را قطع کنید

ایمنی در حین انجام کارهای فنی و ساختمانی حرف اول را می‌زند. بنابراین به خاطر داشته باشید که قبل از هر اقدامی برای بازسازی حمام فلکه اصلی آب را ببندید و برق را نیز قطع کنید.

از آن‌جایی‌که هنگام بازسازی حمام با لولهها سر و کار دارید، اگر آب وصل باشد دچار مشکل خواهید شد و ممکن است آب همه‌جا را بگیرد. توجه داشته باشید در ساختمان‌هایی که سیستم لوله‌کشی کلکتوری دارند، نیازی به بستن شیر فلکه آب نیست. اگر حمام خانه شما چنین سیستمی دارد، تنها کاری که باید کنید این است که شیر کلکتور آن را ببندید.

همان‌طور که گفتیم هنگام بازسازی حمام علاوه بر آب، برق ساختمان نیز باید قطع شده باشد. انجام این کار بسیار ضروری است، زیرا زمانی‌که مشغول برداشتن سرامیک یا کاشی هستید، ممکن است سیم‌کشی آن بخش آسیب ببیند و در صورت اتصال به برق و عدم رعایت نکات ایمنی، دچار برق‌گرفتگی شوید.

لوله‌کشی و فاضلاب را بازسازی کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که ممکن است بخش زیادی از هزینه بازسازی حمام را در بربگیرد، بخش لوله‌کشی است. توجه داشته باشید که در بازسازی همه حمام‌ها لازم نیست حتماً لوله‌ها و سیستم فاضلاب قدیمی با لوله‌ها و سیستم جدید جایگزین شوند. معمولاً این امر زمانی ضروری است که ساختمان قدیمی باشد و مدت زیادی از عمر لوله‌ها گذشته باشد.

با این حال به‌دلیل اینکه هنگام بازسازی حمام، همه کاشی‌ها و سرامیک‌ها نیز جدا می‌شوند و دسترسی به لوله‌ها راحت است، تعویض کردن آنها با لوله‌های جدید ضرری ندارد. زیرا همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم لوله‌ها به مرور دچار انواع فرسودگی، ترک‌خوردگی و گرفتگی خواهند شد. با نصب لوله‌های جدید، خیالتان از بابت کارکرد درست لوله‌ها و فاضلاب راحت می‌شود.

نحوه جایگزینی لوله‌های قدیمی با لوله‌های جدید

قبل از اینکه عملیات تعویض لوله‌ها را شروع کنید، از بسته بودن شیر فلکه حمام مطمئن شوید. سپس باید لو‌له‌های قدیمی را از محل خود خارج کرده و آنها را با لوله‌های جدید جایگزین کنید.

در این مرحله، همه چیز از جمله زمان و هزینه بازسازی حمام، تا حد زیادی به جنس لوله‌های به‌کار رفته بستگی دارد. زیرا برای خارج کردن لوله‌ها باید ابتدا برش بخورند و سپس از حمام خارج شوند. به‌عنوان مثال لوله‌هایی که از جنس پوشفیت و پلیکا هستند، بسیار راحت‌تر از لوله‌های فلزی و چدنی قطع می‌شوند. به یاد داشته باشید که برای قطع کردن لوله‌های حمام باید ابتدا از لوله‌های اصلی شروع کنید و سپس به سراغ انشعابات فرعی بروید و هر یک را پس از قطع کردن، از خاک بیرون آورید.

پس از اینکه مرحله قطع لوله‌ها به پایان رسید، نوبت به اجرای لوله کشی فاضلاب جدید می‌رسد. معمولاً افراد لوله‌های جدید خود را مانند لوله‌های قبلی انتخاب می‌کنند، اما به‌طور کلی محدودیتی در این مورد وجود ندارد. زیرا برای مثال امکان اتصال لوله‌های چدنی به پلیکا نیز امکان‌پذیر است. با کمک گرفتن از افراد متخصص، تمامی مراحل لوله‌کشی را با دقت کامل به انجام برسانید و به سراغ مراحل پایانی بازسازی حمام بروید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *