اگر دارای فرزند هستید این موارد را برای دستشویی رعایت کنید

همه ما می‌دانیم که گاهی فرزندان ما برای رفتن به دستشویی مقاومت میکنند، چه برای مسواک چه نظافت. این مقاله راهکارهایی رو برای شما ارائه می دهد تا فرزند شما بدون دردسر به نظافت بپردازد.

۱. تعویض کاشی‌ها

اولین چیزی که در حمام توجه کودکان را به خود جلب می‌کند، طرح و رنگ کاشی‌هاست. از این‌رو انتخاب صحیح کاشی‌ نقش موثری در جذاب کردن حمام برای کودکان دارد. استفاده از رنگ‌های شاد مانند سبز، نارنجی، صورتی یا آبی به تنهایی فضای شاد و بانشاطی ایجاد می‌کنند. همین‌طور می‌توانید آن‌ها را با چند کاشی سفید ترکیب کرده و طرح‌هایی شطرنجی یا الگوهای هندسی دیگری بسازید.

۲. نصب استیکر یا برچسب روی کاشی

استیکر یا برچسب کاشی عنصری تزئینی است که تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد. علاوه بر این خرید آنها کاملا مقرون به‌صرفه بوده و می‌توانید هر زمان که مایل بودید بدون آسیب رساندن به کاشی‌های زیرین، آنها را بردارید. همان‌طور که می‌دانید سلیقه و علایق کودکان همزمان با بزرگ شدن تغییر می‌کند و استفاده از برچسب کاشی به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که مایل بودید، آنها را با طرحی جدید جایگزین کنید.

۳. استفاده از اسباب‌بازی و اشیای دیگر

ساده‌ترین راه تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی برای کودکان اضافه کردن تعدادی اسباب‌بازی یا اشیای تزئینی مانند ست سرویس بهداشتی بچگانه، شامپو‌های عروسکی و… است. چند اسباب‌بازی مورد علاقه کودک را داخل حمام بگذارید. با این راهکار کودک فضای حمام را خسته‌کننده نمی‌بیند و متوجه می‌شود که همزمان با انجام کارهای بهداشتی می‌تواند بازیگوشی هم داشته باشد. اضافه کردن این لوازم به دکور سرویس بهداشتی مفید است و به کودک کمک می‌کند تا به مسواک زدن، حمام کردن و… عادت کنند.

۴. وان حمام مناسب

وان حمام به تنهایی می‌تواند کودک را به حمام کردن ترغیب کند، البته اگر استانداردهای لازم را داشته باشد. دقت کنید که وان لغزنده و غیر ایمن نباشد تا کودک حین استفاده از آن دچار مشکل نشود و به‌راحتی در آن حمام کند.

۵. نصب پرده حمام بچه‌گانه

نصب پرده راه‌ حلی سریع و ارزان‌قیمت برای تغییر دکوراسیون حمام و جذاب کردن آن برای کودکان است. احساس آرامش بیشتر، جلوگیری از پاشیدن آب به سایر قسمت‌ها، عدم نفوذ بخار آب به فضای داخلی سرویس بهداشتی و  تغییر در دکوراسیون حمام از جمله مزیت‌های نصب پرده حمام هستند. علاوه بر این، می‌توانید پرده جدید را به‌صورت خانوادگی انتخاب کنید تا کودکان احساس کنند در تغییر ظاهر حمام نقش داشته‌اند.

۶. استفاده از نقاشی و تصاویر جذاب

نقاشی‌های کودک، عکس‌های خانوادگی، اشکال هندسی و تصویر حیوانات مختلف را لمینت کرده و در حمام نصب کنید. استفاده از این روش جایگزینی نسبتا کم‌هزینه و متفاوت است.

دیگر مواری که میتواند مفید باشد:

  • رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین مفاهیم برای کودکان در سنین پایین هستند، به عبارت دیگر نوعی محرک بینایی محسوب می‌شوند. از این‌رو تا می‌توانید در دکور حمام از اشیای رنگی استفاده کنید.
  • به کودکان اجازه دهید در حمام بازی کنند و آنها را به هیچ‌عنوان منع نکنید. ضمن بازی انجام امور بهداشتی را به آنها آموزش داده و یادآوری کنید.
  • بازی با رنگ انگشتی برای کودکان بسیار جذاب است. می‌توانید به کودکتان اجازه دهید روی کاشی‌های حمام نقاشی کند و بعد از بازی آن را بشویید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *