انواع لوله کشی هایی که خودتان میتوانید انجام دهید (بخش آخر)

بخش اول این مقاله را از این اینجا بخوانید.

۶. تعویض فشارشکن شیر آب

در قسمت خروجی شیر آب قطعه‌ای به اسم فشارشکن وجود دارد که وظیفه آن مخلوط کردن هوا و آب با هم است. این قطعه موجب خروج نرم‌تر آب از شیر می‌شود تا استفاده از آن راحت باشد. برای تعویض فشارشکن، آن را به‌وسیله آچار برخلاف عقربه ساعت بچرخانید تا باز شود. اگر پشت فشارشکن جرم ‌گرفته باشد، آن را تمیز و اگر خراب‌ شده باشد، برایش جایگزینی تهیه کنید. در قسمت رزوه شده مقداری نوار تفلون بپیچید و آن را مجدد در محل خود نصب کنید.

۷. تعویض سردوش

می‌توانید سردوش حمام  را با دست تعویض کنید. آن را با دست بگیرید و برخلاف عقربه ساعت بچرخانید تا باز شود. اگر سفت و محکم بود، از یک انبر قفلی برای باز کردن استفاده کنید و در قسمتی که رزوه‌ها نمایان است، مقداری نوار تفلون بپیچید، سر دوش جدید را در جای خود قرار دهید و به سمت عقربه ساعت بچرخانید تا بسته و محکم شود.

۸. برطرف کردن فشار کم دوش آب

هنگامی‌که می‌خواهید از دوش استفاده کنید و دوش بگیرید، فشار کم آب می‌تواند آزاردهنده باشد. شاید ندانید که این مشکل را می‌توانید به‌راحتی برطرف کنید. سر دوش قدیمی را با سر دوش جدید تعویض کنید یا آن را در سرکه قرار دهید تا رسوبات خارج شوند و دوباره سر جایش قرار دهید. با این روش مسیر خروج آب باز شده و فشار آب زیاد می‌شود.

۹. تعمیر یا تعویض دریچه خروجی آب وان

تمامی وان‌ها دارای دو دریچه خروجی آب هستند: یکی در پایین‌ترین سطح و یکی در بالاترین سطح که هرکدام وظیفه خود را انجام می‌دهند. دریچه بالایی وظیفه دارد در هنگام سرریز شدن، آب اضافی را از وان خارج کند که معمولاً با مشکل مواجه نمی‌شود. اما دریچه تخلیه آب اصلی وان که وظیفه خارج کردن تمامی آب وان را به عهده دارد، گاهی با مشکل مواجه می‌شود.

برای رفع این مشکل لوله‌کشی در خانه باید دریچه را برخلاف عقربه ساعت بچرخانید تا باز شود. بعد از رفع گرفتگی و تعمیر، باید در هنگام بستن دریچه از خمیر لوله‌کشی برای آب‌بندی استفاده کنید تا وان دچار نشتی آب نشود.

۱۰. باز و بسته کردن وان

با مرور زمان و مرطوب بودن محیط حمام، در پشت وان و اطراف آن کپک و قارچ تولید می‌شود. اگر توانایی جابه‌جا کردن وان را داشته باشید، خودنان می‌توانید آن را تمیز کنید و برای باز کردن نیاز به کمک لوله‌کش نیست. ابتدا دریچه وان را به همان شکل که قبلا گفته شد باز کرده و شیرآلات را جدا کنید. سپس وان را جابجا کنید و بعد از تمیز کردن و از بین بردن کپک‌ها و قارچ‌ها، مجدد آن را در جای خود قرار دهید و دریچه تخلیه آب و شیرآلات را ببندید.

قبل از آب‌بندی ابتدا به‌وسیله نوار چسب اطراف محلی که قرار است آب‌بندی شود را بپوشانید. سپس تمام نقاط وان را که با زمین و دیوار ارتباط دارند، به مواد عایق‌بندی آغشته و با نوک انگشت صافش کنید تا مواد عایق‌بندی تمام درزها را بپوشاند. در آخر هم چسب‌های نواری اطراف را جدا کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *