مراقبت‌ها و تعیمرهای سالانه خانه (بخش دوم)

بخش اول مقاله مراقبت‌ها و تعیمرهای سالانه خانه را از اینجا بخوانید.

  1. کشیدن علف‌های هرز در پاییز

همانطور که می‌دانید نگهداری از فضای سبز به بهار و تابستان محدود نمی‌شود. در مراحل نگهداری و تعمیر خانه، در طول پاییز هم باید زمانی را برای کشیدن علف‌های هرز صرف کنید. این کار به کاهش رشد علف‌های هرز در بهار کمک می‌کند.

  1. شستشوی نمای بیرونی

برای اینکه نمای خانه خود را تازه و تمیز نگه دارید، آن را یک یا دوبار در سال بشویید. به‌طور کلی باید این کار را در طول بهار یا پاییز انجام دهید. چون در این فصول، دمای هوا ملایم‌تر است.

  1. نظافت زباله‌ها از ناودان‌ها

بیشتر خانه‌های قدیمی دارای ناودان هستند. برای تعمیر خانه قدیمی، باید رسیدگی به ناودان‌ها را در اولویت قرار داد. قانون کلی این است که باید دوبار در سال تمیز شوند. با این حال، بهتر است آن‌ها را به‌طور منظم بررسی کنید تا اگر گرفتگی دارند، آن را رفع کنید.

  1. تمیز کردن آبگرمکن

برای اینکه آبگرمکن شما به درستی کار کند، باید حداقل سالی یک‌بار اجزاء داخلی این دستگاه را تمیز کنید. اگر خانه بزرگتری دارید و مقدار آب زیادی از دستگاه عبور می‌کند، آبگرمکن باید سالی دو یا سه‌بار تمیز شود. این کار از کم شدن فشار آب، بالا رفتن مبلغ قبض‌های برق و تغییر رنگ آب جلوگیری می‌نماید.

  1. بررسی شومینه و دودکش

شاید همیشه به‌طور منظم شومینه و دودکش آن را تمیز می‌کنید، اما لازم است یک‌بار در سال یک متخصص، دودکش شومینه را بازرسی کند تا  اطمینان حاصل شود که شومینه شما به درستی کار می‌کند. همچنین خیالتان راحت می‌شود که دودکش شومینه، ایمنی لازم را دارد و دود و گازهای مضر، از دودکش خارج می‌شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *